Bowling OPR Bowling OPR Boisko Skatepark Wyspa Skatepark Wyspa Skatepark Wyspa Skatepark Wyspa Korty tenisowe OPR
facebook

Honorujemy karty MultiSport:
logo_benefit

Honorujemy karty Fit Flex:
6kpx2_fitflex

Honorujemy karty Fit Profit:
6kpx2_fitprofit
Sauna

Regularne korzystanie z sauny wzmacnia odporność organizmu, poprawia samopoczucie, kondycję fizyczną i wygląd skóry. Po wysiłku fizycznym pobyt w saunie przyczynia się do odprężenia mięśni i regeneracji sił. Obok korzyści dla skóry i mięśni, regularne odwiedzanie sauny sprzyja przede wszystkim zdrowiu. Pomaga przy odchudzaniu i odtruciu organizmu. Korzystanie z sauny przez cały rok może być prostą metodą zabezpieczenia się przed przeziębieniami.

sauna

Co nam daje sauna?

  • aktywizuje układ krążenia
  • pobudza pracę serca
  • pozytywnie wpływa na przemianę materii
  • pozbywamy się sporej dawki kalorii
  • przyzwyczaja nas do zmian temperatury – hartuje organizm
  • niweluje tzw. „łamanie w kościach” i pomaga w schorzeniach reumatycznych
  • oczyszcza i odmładza naszą skórę
  • odpręża psychicznie
  • ma istotny wpływ na system odpornościowy i ogólnoustrojowy proces termoregulacyjny
  • organizm pocąc się wydala szkodliwe toksyny i metabolity z organizmu
  • zalecana jest przede wszystkim w ramach profilaktyki, gdyż regularne zabiegi wzmacniają system immunologiczny, podnosząc odporność na infekcje.

Przeciwskazania do korzystania z sauny

  • schorzenia układu krążenia
  • ostre infekcje (zapalenie oskrzeli, grypa)
  • nadczynność tarczycy
  • żylaki
  • ciąża
  • świeże rany pourazowe
  • choroby zakaźne i nowotworowe
  • epilepsja
  • menstruacja
  • zmiany skórne

Jak korzystać z sauny?

  1. Sauna powinna mieć temperaturę między 70 a 90 stopni Celsjusza w zależności od doświadczenia i częstotliwości stosowania.
  2. Przed wejściem do sauny bierzemy kąpiel schładzającą całe ciało. Zaczynamy od ciepłego prysznica i stopniowo doprowadzamy do zimnej, lodowatej wody. Pod zupełnie zimną wodą wytrzymujemy około 1 minuty polewając prysznicem całe ciało. Kiedy woda będzie zimna, zmieni się głębokość oddechu – będą krótsze i płytsze. Dla komfortu i lepszego samopoczucia należy „pomóc” organizmowi oddychając krótkimi, rytmicznymi wdechami i wydechami, a prysznicem spłukujemy całe ciało, a w szczególności: pachwiny, okolice serca, ręce, plecy, odcinek lędźwiowy. Schładzamy również głowę!
  3. Na koniec spłukujemy ciepłą wodą tylko stopy i dłonie! To przyczynia się do lepszej potliwości ciała podczas korzystania z sauny.
  4. Wycieramy się do SUCHA! Całe ciało.
  5. Wchodzimy do sauny w ręczniku, który rozkładamy na dolnym lub górnym poziomie w zależności od samopoczucia. Na górze temperatura zawsze będzie wyższa. Na początek najlepiej się położyć. Kiedy zaczniemy odczuwać już wysoką temperaturę, trudniej będzie oddychać, wówczas siadamy na niższym poziomie.
  6. Po wyjściu z sauny obowiązkowo schładzamy całe ciało w zimnej wodzie. Zaczynamy od stóp, dłoni, później według zasady okolice najdalej od serca i od kończyn prawych, łydki, uda, pachwiny, pośladki i okolice lędźwiowe kręgosłupa, przedramiona, ramiona, brzuch i na końcu serce i głowa. 7. Po upływnie określonego czasu odpoczynku powtarzamy czynność schładzania ciała jak na początku i wszystkie czynności przed wejściem. Każde kolejne wejście do sauny powinno przebiegać według tych samych zasad. Można stopniować czas pobytu w saunie, zaczynając w pierwszym wejściu od 5 minut, a w 3 kończąc na 15 minutach. Zawsze jednak BEZWARUNKOWO przerywamy pobyt w saunie, jeżeli czujemy, że organizm ciężko znosi wysoką temperaturę. „Nie zmuszamy” się do pobytu w saunie, bo np. założyliśmy, że przeprowadzimy dziś 3 sesje po 10 minut.
  7. Najlepiej zaplanować od 2 do 3 wejść. Jedno wejście maksymalnie do 15 minut, ale w początkowej fazie, pierwszych tygodniach, a nawet miesiącach korzystania z sauny, wystarczy od 5 do 10 minut.
  8. Po zakończeniu pobytu w saunie odpoczywamy. Dobrze jest po zakończeniu całej sesji wypić sok pomidorowy, warzywny.

Cennik

  • jednorazowe wejście dla Pań – 20 zł/h
  • sauna na wyłączność dla Pań – 50 zł/h
  • suana na wyłączność dla Panów – 50 zł/h

Suna czynna jest od od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 21.00, w soboty i niedziele od 10.00 do 15.00.

Rezerwacji można dokonać tel. (61) 871 06 42 lub mailowo fitness@fitness.poznan.pl.

Wszystkie banery
Grafika, tutajhonorujemy kartę dużej rodziny oferta dla seniorów Grafika, Poznańska Karta Turystyczna
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji
Oddział Rataje
os. Piastowskie 106a
61-164 Poznań
tel: (61) 871 06 42